jävla skit!

Brynäs suger just nu. Hade sett fram emot att se dem spela efter uppehållet, suget varade i cirka 5 minuter. MAGPLASK och det fick vara nog efter halva matchen.

Nu har jag inte den blekaste jävla aning vad jag ska skriva, för mitt vardagsliv är fan fruktansvärt jävla tråkigt.

Undra om min bloggkamrat kan ta och skriva något kanske!? Han har varit på kryssning och allt och har nog massvis att berätta, eller? :)

Just det, ringde en snubbe idag från ett fastighetsbolag. Dom har en lgh ledig på söder i Gävle, 3:a på drygt 90kvm. Byggår 91. Verkar lovande, ska dit och se den på Fredag. Den kostade visserligen en rätt stor slant, men det spelar ingen egentligen roll. Jag menar, den är antagligen i den högre prisklassen av en anledning.

Men jag har börjat tvivla litegrann också, tidigare var jag helt säker på att det var till Gävle jag ville. Gick gymnasiet där och har/hade alla vänner där, men vafan... när jag funderar på det har jag inte kontakt med en jävel idag. Jag jobbar i Hofors, och att flytta ännu längre från jobbet... njae... vet inte om jag måste flytta till just Gävle när jag flyttar. Det gör ont att bekänna, för jag har under många år hatat stället. Men, Sandviken är helt klart ett alternativ idag. Jag har inte en hel hög med polare där heller, men jag har i alla fall Sudden, och det är la bättre än ingen alls i Gävle. I vilket fall, till sommaren. Då bor jag inte kvar i Forsbacka, och det är fanimej ett löfte!

Förhoppningsvis var detta första, och sista gången jag skriver ett liknande inlägg. Ni får ursäkta sentimentaliteten, men även maskulina hunkar som undertecknad måste få ventilera ibland!

Till sist, en sak jag funderat på ett par veckor nu (inte konstant, men det återkommer) är uttrycket som används rätt flitigt av vissa. "Eller hur?" Vad i helvete är det för ett uttryck!? Inte nog med att skiten egentligen är helt jävla grammatiskt fel, men ta de två orden, vad betyder dom egentligen? Just det! Föll polletten ner nu? "Eller hur?" GÅÅÅÅÅR inte att använda som avslut i en mening, säger man de orden, MÅSTE man avsluta den meningen... t.ex. "Eller hur skulle du göra?" "Eller hur gjorde han det?". Idag används det som sagt flitigt, och är allmänt accepterat, för ingen tänker egentligen på vad det betyder. Men det används alltså, vad jag kan komma på nu, i två syften. Det ena är medhåll "Hon är snygg, eller hur?" och det andra är ironi, när du t.ex. ser fet tjej och säger "Shit vilken Donna, henne skulle man avla på" då din polare ironiskt svarar "Eller hur!"... ironi eller sarkasm eller vad det nu blir, skitsamma. ni fattar vad jag menar, ELLER HUR?

/ Mårten

Kommentarer
Postat av: Sudden

Haha, fy fan vad du är bitter idag :)

2009-02-10 @ 21:27:06
Postat av: thyran

Men SANDVIKEN is the shit!!!!

Och du har faktikst fröken fräken där också men ja kanske inte gills.. :( Uhhhhhh!

2009-02-11 @ 11:57:30
URL: http://thyran.blogg.se/
Postat av: mårten

jasså? så du bor i sandviken? jag trodde det hette storvik där du bor... men geografi är inte min starka sida.

2009-02-11 @ 11:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0